תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

בחילות והקאות • איך להקל ולטפל

סובלים מבחילות בבוקר או הקאות מרובות? מעוניינים לדעת איך להעביר בחילה מהר ומה לאכול אחרי הקאות? מה עוזר במקרים של בחילות והקאות ומה עושים נגדן?

רפואה סינית יכולה להקל ולספק טיפול מיידי במקרים של בחילות והקאות, ולמנוע הישנות של הסימפטומים המטרידים, על ידי אבחון והתמקדות בגורמים לתופעה המטרידה.

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

בחילות והקאות: איך זה מרגיש?

איך להעביר תחושת הקאה?

תחושת בחילה היא אישית ומשתנה בין אדם לאדם. בדרך כלל הבחילה מופיעה בלוויית אי נוחות באזור הבטן העליונה, והרגשה של דחף להקיא. בחילות עשויות להופיע עם או בלי ליווי של הקאות – שבהן תכולת הקיבה נדחפת ונפלטת באמצעות מערכת העיכול העליונה, מן הקיבה דרך הושט והפה – החוצה. בחילות או הקאות תכופות עלולות להפוך למטרד ולסכנה בריאותית.

מי שסובלים ממקרים של בחילות והקאות, סובלים בדרך כלל גם מהתסמינים הנלווים הבאים:

  • הקאה יבשה – דחף להקיא, ללא קיא של ממש, אך עם רפלקס הקאה.
  • הפרשה של רוק וריר מן הפה.
  • תחושת חולשה.
  • חיוורון פנים.
  • סחרחורת.
  • תחושה של הקלה והטבה לאחר הקאה.

בחילות והקאות אינן מהוות מחלה בפני עצמן – הן תסמינים לבעיות בריאות שונות, מחלות והפרעות, והן שכיחות במצבי הריון, בקע בסרעפת, בעיות באיזון הורמונלי, חסרים תזונתיים ומצבים רגשיים שונים, במקרה של נטילת תרופות שגורמות לתופעות לוואי, ובמקרים שבהם קיימות הפרעות עיכול. בחילות והקאות עשויות להעיד על הפרעות כמו אולקוס, דלקת בקיבה, רפלוקס וסרטן קיבה או ושט.

גורמים נוספים לתחושת בחילה והקאות

  • “קלקול קיבה”, הרעלת מזון או מחלות חום גבוה.
  • כאבי ראש חזקים ומיגרנות.
  • מחלת ים או בחילה על רקע נסיעה בכלי רכב.
  • בחילות של תחילת הריון, מופיעות בדרך כלל בשעות הבוקר.
  • תגובה לאלרגיה למזון.
  • שתיית אלכוהול מוגזמת.
  • הפרעות באוזן התיכונה (כדוגמת ורטיגו).
  • בעיה במוח (דלקת, גידול, זעזוע מוח וכדומה).
  • מצבים פסיכולוגיים והפרעות רגשיות (על רקע של הפרעות אכילה, חרדה, פוסט טראומה ועוד).

מה עוזר נגד בחילות ומה עוזר נגד הקאות?

בכל מקרה שבו מופיעות בחילות – חשוב לשים לב למאפיינים נוספים: האם אתם סובלים מבחילות ממושכות ללא הקאות? בחילות בבוקר או בחילות בערב בלבד? הבחילות מופיעות לאחר ארוחה? האם מופיעות הקאות מרובות או הקאות חוזרות בנסיבות מסוימות? התשובות לשאלות אלו מסייעות באבחון הבעיה ומאפשרות להתאים את הטיפול למצב הבריאותי. ובכל זאת, מה עוזר לבחילות ומרגיע את המצב? כאשר מופיעות בחילות כדאי לנשום אוויר טרי ונקי מריחות עזים. לא מומלץ לאכול, אלא לתת לקיבה מנוחה. במקרה של יובש בגרון, בחילות ממושכות ללא הקאות או הקאות מרובות – כדאי לשתות על מנת להחזיר מעט נוזלים לגוף. ניתן לשתות מים חמימים עם מעט מיץ מלימון טרי. ישנם אנשים שמסתייעים בהרחת קליפת לימון. במקרים מסוימים, על מנת לא להקיא, ניתן למצוץ קוביית קרח קטנה, שמקלה על תחושת הבחילה ומסייעת ללחלח את הגרון. למי שסובלים מבחילות חוזרות או בחילות לאחר אכילה – מומלץ לרווח את האכילה ולאכול מספר ארוחות קטנות, ללעוס היטב, ללא מזון מטוגן, שומני או חריף במיוחד.

בכל מקרה, מומלץ לפנות לבירור ולטיפול רפואי.

איך מטפלים בבחילות?

הטיפול המקובל בבחילות והקאות על רקע מחלת חום, וירוס או קלקול קיבה ברפואה המערבית הוא תרופתי, בעזרת כדור נגד בחילות, בדרך כלל. התרופות עשויות להקל על תחושת הבחילה והסימפטומים הנוספים הנלווים אליה, כדוגמת הקאה וסחרחורת. תרופות אלו אינן פותרות את המקור לבחילות, אלא מונעות את הופעת הסימפטום. טיפול שכזה עשוי להינתן גם במצבים רפואיים בהם בחילות והקאות הן תופעות לוואי שלהם, כמו מיגרנה, ורטיגו או קבלת כימותרפיה.

טיפול טבעי בבחילות והקאות באמצעות רפואה סינית

ברפואה הסינית נחשבות בחילות והקאות לתוצאה של חוסר איזון באזורי הקיבה והמעיים ולהפרעה בזרימת האנרגיה באיברים הפנימיים, או תוצאה של חוסר איזון הורמונלי.

במצבים של בחילות ו/או הקאות חוזרות, מציעה הרפואה הסינית טיפול מקל ומיטיב, שמשיב את האיזון הדרוש למערכות הגוף ומפחית חומציות, שעלולה לגרום לתחושת בחילה ולהקאה. הטיפול בבחילות ברפואה הסינית מתחיל באבחון מקיף במטרה לאתר את שורש הבעיה, ולהתאים את האמצעים הנכונים ביותר לפתרונה. הטיפול ניתן באמצעות דיקור סיני, נטילת צמחי מרפא נגד בחילות והקאות והמלצות לתזונה מותאמת. במקרה הצורך, ניתנות המלצות שקשורות לאורחות חיים באופן כללי, והמלצות אישיות שמסייעות להבין מה עושים נגד בחילות, מה עוזר לבחילות כאשר הן מופיעות ואיך מעבירים בחילה, מה לאכול אחרי הקאות ועוד. הטיפול באמצעות דיקור ובאמצעות צמחי מרפא נגד בחילות והקאות מתאים גם למי שסובלים מהפרעות עיכול כרוניות, ולמי שסובלים מבחילות על רקע מצב רפואי כלשהו ונטילת תרופות או טיפול כימותרפי. דיקור משפר מאד את ההרגשה ועשוי להעביר בחילות באופן יעיל ומהיר.

אם אתם סובלים מבחילות ו/או הקאות – פנו אלי עוד היום – להתאמת טיפול טבעי, יעיל ויסודי, שיסייע להיפתר מן ההרגשה הרעה, וישפר את מצב הבריאות הכללי.

לפרטים ויצירת קשר: 074-7690918

מאיה נאור מטפלת טבעית בחיפה

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקות ברמת אביב בעמק החולה, גליל עליון.

המלצה על מאיה נאור וטיפול טבעי במעי רגיז

לכל המאמרים >