תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

קליפת מנדרינה – התכונות, היתרונות והתוצאות

מנדרינה היא פרי שהדעות לגביו חלוקות. יש כאלו שלא יכולים בלעדיה, אחרים לא רוצים אפילו לשמוע עליה. אולם בכל הנוגע לקליפה שלה, חשוב שתכירו את המשמעות האדירה שלה כאמצעי ריפוי והקלה טבעי.

כתומה, ארומטית ועוצמתית

Citrus reticulata

לא קשה לנחש את מקור המנדרינה, לפי שמה. היא קיימת בסין אלפי שנים ומהווה מקור חשוב ומשמעותי בריפוי בעיות שונות. בסין נהוג לקלף את המנדרינה ולייבש את הקליפה במשך שנה שלמה לפני שנעשה בה שימוש לריפוי וניצול הפוטנציאל שבה, כמו התכונות המחממות שלה שמשפיעות על איברים שונים בגוף.

בעיות שכיחות בהן מטפלת קליפת מנדרינה הן בטן נפוחה בחילות והקאות, עייפות, שיעול ליחתי, כאבי בטן ובעיות עיכול נוספות, ואף במצבים של יציאות רכות. אולם אם נסתכל על הסימפטומים אחד לאחד, נמצא שרובם קשורים לנפיחות בבטן, אשר היא זו שגורמת לתגובת שרשרת על איברים נוספים.

בדרך כלל מסמנת הבטן הנפוחה כי קיימת הפרעה במערכת העיכול. זהו אות אזהרה חשוב שאין להתעלם ממנו וכדאי לטפל בו בהקדם, מאחר ומנעד הסיבות לנפיחות יכול לנוע החל מקשיי עיכול ממזונות מסוימים ועד למחלות מעי דלקתיות כמו קוליטיס או קרוהן.

לא מעט מחקרים בוצעו על קליפת המנדרינה כדי להכיר טוב יותר את תכונותיה המרפאות. נמצא, כפי שטוענים הסינים מזה שנים רבות, שיש לקליפה השפעה מיטיבה על מערכות העיכול והשפעה אנטי דלקתית, לפי הרפואה הסינית יש לקליפת המנדרינה ותכונותיה המחממות, השפעה על הטחול, הריאות והקיבה.

אבחון לפני קליפה

הרפואה הסינית מייחסת חשיבות רבה לאבחון כולל של האדם, של אורח חייו, הרגלי התזונה שלו, מתחים בחיי היומיום וכדומה, כל זאת על מנת להגיע במדויק לסיבות שיוצרות את הסימפטומים השונים. תוכנית הטיפול תינתן רק לאחר אבחון מעמיק, שיכלול, בחלק מהמקרים, גם הפניה לבדיקות רפואיות.

תוכנית הטיפול היא אישית ומדויקת למטופל ולסימפטומים שלו, כמו גם לארוחות חייו. בנוסף להמלצות על צמחי מרפא מיטיבים, ביניהם קליפת מנדרינה, תכלול התוכנית מרכיבים נוספים, ביניהם דיקור סיני, שמסייע רבות בהרגעת מתחים ובהקלה על כאבים, בניית תוכנית אכילה מאוזנת ומסודרת, המלצות על פעילות גופנית, תרגילים או פעילות המסייעים להרפיית מתחים, למשל שיאצו, פילאטיס ועוד. כמו כן, ומאחר ואיננו בסין, אין צורך להתחיל ולייבש את קליפת המנדרינה ולעשות בה שימוש רק אחרי שנה, במיוחד אם ישנן בעיות שמצריכות פתרון מיידי.

בישראל מיוצרות ונרקחות תמציות צמחים בהתאמה אישית. קליפת המנדרינה למשל לא ניתנת בצורתה הטבעית אלא בפורמולות שונות שמיוצרות אינדיבידואלית לכל מטופל. פורמולות אלו יכולות להגיע בנוזל טינקטורה (מיצוי הקליפה), אבקה או כדורים, כלומר הקליפה היא חלק מהרכב פורמולציה שנבנית אישית לכל מטופל.

נפיחות בבטן ובעיות אחרות במערכת העיכול יכולות להסב סבל רב ויציאה מוחלטת משגרת החיים. באפשרותי לסייע לכם באמצעות הדרכת תזונה מותאמת אישית, טיפול מיטיב אישי באמצעות צמחי מרפא, ליווי והנחיות לשיפור המצב והקלה משמעותית. צרו עמי קשר עוד היום ואשמח לעזור.

מאיה נאור תמונת פרופיל

טיפול משולב הכולל התייחסות לגוף ולנפש האדם, כיחידה אחת, מהווה מבחינתי את הטיפול האולטימטיבי.

מאיה נאור

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקות ברמת אביב ועמק החולה, גליל עליון.

המלצה חמה על טיפול בכאבי בטן קשים

לכל המאמרים >