תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

אסטרגלוס – היתרונות והשימוש בשורש אסטרגלוס

צמח האסטרגלוס ידוע בשלל סגולותיו הרפואיות, בפרט חיזוק מערכת העיכול והמערכת החיסונית ושיפור תהליכי העיכול. אם אתם סובלים מבעיות עיכול המלוות בשלשולים כרוניים, בעיות בספיגת המזון, נפיחות וגזים, האסטרגלוס עשוי לסייע בהקלת התסמינים ושיפור התפקוד היום-יומי.

צמח אחד, יתרונות רבים – סגולות רפואיות של שורש האסטרגלוס

הרפואה הסינית עושה שימוש בשורש האסטרגלוס ( Astragalus membranaceus או בעברית – קדד קרומי) בתור צמח מרפא מזה אלפי שנים, עבור מגוון תהליכי ריפוי וחיזוק טבעיים הודות לשלל יתרונותיו הבריאותיים.
מקורו של הצמח בצפון סין והוא שייך למשפחת הג’ינסאנגים, הוא נחקר רבות במרוצת השנים ונמצא יעיל בהחלמה ומניעה של תהליכים דלקתיים וכשלים אוטו-אימוניים של מערכת החיסון, כחלק מהטיפול הטבעי התומך אותה מציעה הרפואה הסינית הטבעית.

צמח אסטרגלוס

כיצד מומלץ להשתמש באסטרגלוס?

ברפואה הסינית, נעשה שימוש בשורש של הצמח, לאחר חליטה ומיצוי שלו. ההמלצה היא לצרוך את שורש אסטרגלוס בצורתו הטבעי, על ידי חיתוך דק וחליטה במים חמים. לחילופין, ניתן לקצוץ אותו ולאכול תמצית אסטגרלוס יבשה, בתור סירופ או כמוסות טבעיות.

לחלופין, ניתן להשתמש בצמח גם בצורה של פורמולה מרוכזת או טיפות. המינון משתנה כתלות במשקל הגוף וחומרת התסמינים שמגלה המטופל, ובכל מקרה חשוב להיוועץ עם המטפל או הנטורופת טרם נטילת הטיפות.

את השורש בצורתו הטבעית ניתן לשלב בתפריט היומי גם בתוך מרקים וחליטות תה.

שאלה שעולה לא פעם היא האם יש במקרה של אסטגרלוס תופעות לוואי שחשוב להיזהר מהן? החדשות המעודדות בהקשר הזה הן שהשימוש בצמח האסטרגלוס אינו כרוך בסיכון או תופעות לוואי מיוחדות, והוא נחשב ליעיל ובטוח לשימוש לאורך זמן. לכן הוא גם מתאים לשימוש על ידי אוכלוסיות הנחשבות לרגישות, דוגמת נשים בהריון או אנשים מבוגרים.

כוס תה אסטרגלוס

מינון האסטרגלוס והשימוש בו בקליניקה נעשים בהתאמה אישית על פי המצב האישי של כל מטופל ולאחר אבחון מקיף ויסודי.

אסטגרלוס לטיפול טבעי במערכת העיכול

האסטרגלוס מהווה מרכיב חשוב בפורמולות שונות ברפואה הסינית המשמשות לטיפול טבעי בתסמיני בעיות במערכת העיכול. הרשימה של אסטגרלוס יתרונות בריאותיים כוללת בין השאר:

  • חיזוק ואיזון מערכת החיסון: במצבים בהם הגוף תוקף את עצמו או בתהליכים דלקתיים ואלרגיות – כמו חיידק הליקובקטור פילורי, גסטריטיס ועוד – מסייע האסטרלגוס בהחזרת האיזון הטבעי למערכות הגוף ולחיזוק המערכת החיסונית.
  • החזרת האנרגיה והחיוניות לגוף: מומלץ לצרוך את שורש האסטרגלוס במקרים בהם מתעוררות בעיות בספיגת המזון המתקשרות למצבי עייפות וחוסר באנרגיה. ברפואה הסינית ידוע הצמח כמחזק הרשמי של מערכת העיכול והצ’י, כמו גם שיפור בהזרמת הדם לאזורים הפגועים.
  • ריפוי של רקמות פגועות כתוצאה מתהליכים דלקתיים במערכת העיכול, לרבות המחלות קרוהן או קוליטיס כיבית
  • מסייע בהתמודדות עם מצבים של חוסר תיאבון ושלשולים כרוניים.

מלבד היותו צמח מרפא בעל קשת טיפולית ותומכת רחבה, יתרונו הבולט של השימוש באסטרגלוס טמון בעובדה שניתן לשלב אותו בתזונה היומית עם צמחי מרפא רבים אחרים, או תוספים כמו ויטמין C וברזל מבלי לפגוע ביעילות הטיפול.

טיפול טבעי בהתאמה אישית

על מנת לקבל טיפול יעיל ומיטיב חשוב מאוד להתאים עבור אסטגרלוס מינון מדויק על פי התסמינים שמגלה המטופל והמאפיינים האישיים שלו. בקליניקה של מאיה נאור רוקחים תמציות טבעיות בהתאמה אישית לאחר אבחון מקיף ושילוב האסטרלגוס יחד עם צמחי מרפא אחרים לקבל טיפול כולל.

אתם מוזמנים ליצור עמי קשר על מנת לקבל מידע נוסף על צמח האסטרלגוס ועל פורמולות טבעיות נוספות לחיזוק מערכת העיכול. במסגרת הטיפול בקליניקה תעברו אבחון יסודי ומקיף להבנת הגורמים לבעיות במערכת העיכול, ותקבלו טיפול מיטיב הכולל שימוש בצמחי מרפא ודיקור סיני.

 


לכל המאמרים >