תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

טיפול טבעי בגסטריטיס

מאיה נאור

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקות ברמת אביב ועמק החולה, גליל עליון.

תודה למאיה נאור על טיפול בתסמונת המעי הרגיז

א', בת 23, סטודנטית להנדסה, סובלת מצרבות קשות, בחילות והקאות מרובות. לאחר אבחון גסטרוסקופיה, נראה כי היא סובלת מדלקת בקיבה – גסטריטיס. היא קבלה טיפול משמר בנקסיום, 40 מ"ג פעמיים ביום למשך חודשיים. א' הגיעה אליי למרפאה הגיעה חצי שנה אחרי תחילת הטיפול, שתחילה עזר קלות אך לאחר מכן לא עזר לה יותר בפן של הבחילות וההקאות. לדבריה טופלה בעבר בדיקור שלא שיפר את מצבה, ולכן הגיעה עם חששות נוספים.

ממצאי האבחון

באבחון ניתן היה לראות לשון אדומה מאד עם חיפוי צהוב עבה – מצב שמעיד ומראה על דלקת בגוף ובפרט במערכת עיכול, על פי מיקומו של החיפוי. מבחינת תזונה, א' די הייתה בכיוון. היא שתתה הרבה שייקים והעדיפה לאכול מזונות ירוקים וכתומים, שהרגישו לה מאד נעימים.

מה שכן, א' הייתה צורכת הרבה אלכוהול. בתקופות של לחץ וסטרס, היא מצאה עצמה שותה כמעט שני דרינקים מדי ערב. ברפואה הסינית, אנחנו יודעים ששתייה באופן שכזה מכניסה הרבה חום למערכת ולא מיטיבה עם אזור הקיבה, שהיה בחומציות מאד גדולה אצלה.

התוצאות
לאחר כחודש וחצי של טיפול משלב עם דיקור סיני, צמחי מרפא, המלצות תזונה וכמובן שגם הימנעות מוחלטת מאלכוהול, א' חשה הטבה משמעותית. ועד היום מגיעה מידי חודש-חודשיים לטיפול תחזוקה ושימור והרגעה. יש לציין כי טיפול טבעי מסייע במגוון מצבים כדוגמת הליקובקטר פילורי.


לכל המאמרים >