תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

טיפול טבעי בשלשולים לאדם צמחוני

מאיה נאור

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקה ברמת אביב.

תודה למאיה נאור על טיפול בתסמונת המעי הרגיז

ג' בן 68, צמחוני מגיל 18. הפך לפנסיונר לפני כשנה, מאז שאשתו חלתה והוא החל לסעוד אותה בביתם. ג' הגיע למרפאה בעקבות תלונות חוזרות על שלשולים מימיים מרובים שמגיעים לכ- 8 פעמים ביום, מלווים בכאבי בטן תחתונה, לחץ, דחף ושריפה מעת לעת, ללא דימומים.

כשרק החלו התסמינים, ג' הופנה לברור רפואי מקיף שכלל אולטרסאונד בטן, בדיקות דם כלליות מלאות, וכמובן בדיקת קולונוסקופיה – שיצאו כולן תקינות, למעט בבדיקות הדם בהן הסוכר היה מעט גבוה ולכן אובחן עם מעי רגיז.

פרט לשלשולים המרובים והתסמינים שהופיעו סביב היציאות, ג' התלונן על עייפות ותשישות מאד גדולה, חוסר חשק לצאת מהבית וחרדות סיבוב היציאה מהבית למקום ציבורי בו לא חש בנוח או לא היו לו שירותים זמינים.

לדבריו, התזונה שלו בריאה מאד, אך תוך כדי התשאול כבר הבנתי שכאדם צמחוני, ה"תזונה הבריאה" כללה ברובה צריכה גדולה של קמח וסוכר לבן, וירקות ופירות טריים ללא הגבלה, דבר שמאד לא תואם את האבחנה הסינית שערכתי והגענו אליה.

האבחון שלי

לאחר אבחנת דופק בטן ולשון ניתן, היה לראות קור ניכר במערכות הגוף שלו, ככל הנראה כתוצאה מאכילה מופרזת של ירקות ופירות טריים. על הלשון היה חיפוי לבן עבה – מה שברפואה הסינית נקרא קנדידה ואצלנו ברפואה המשלימה ניתן לתאר כעודפי לחות קרה. כל אלו גרמו להיחלשות גדולה של אנרגיית הטחול שאחראית על פרוק מזון ושמירה על אנרגיה וויטליות – וכל אלו בעצם נראו בתסמינים שלשולים מרובים ועייפות גדולה.

הטיפול הטבעי

ג' הגיע למפגשי דיקור אחת לשבוע, שתה בבית תוספי צמחים וכמו כן עבדנו עם יומני אוכל. עוד בשבוע הראשון היציאות ירדו משמעותית והיו סביב 3 ליום כבר, כמעט ללא לחץ או דחף. התזונה הייתה נעימה והקלה על כאבי הבטן, ובהמלצתי גם החל לעשות הליכות יומיות לרוממות מצב הרוח וזרימה טובה יותר של דם ואנרגיה בגוף. בשבוע השני היציאות כבר עמדו על 1-2, העייפות השתפרה מאד כך גם מצב הרוח. לאחר חודש של טיפול ג' ביקש הפניה מרופא המשפחה לחזור על בדיקות הדם הכלליות ונראה כי גם מדדי הסוכר ירדו וחזרו לנורמה. ג' ממשיך עד היום כבר כמעט חצי שנה להגיע אחת לחודש לטיפולי שימור ותחזוקה של האנרגיה ומצב הרוח 😊


לכל המאמרים >