תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

טיפול משולב בצרבות קשות בעקבות חידק ההליקובקטר וטיפול אנטיביוטי ממושך

מאיה נאור

מטפלת במבוגרים וילדים בקליניקה ברמת אביב.

המלצה על טיפול של מאיה מאור לצרבת והפרעות דיספפסיה

אופיר, בן 35, עובד כספר, מתאר את עצמו כטיפוס רגשן, הסובל מסטרס ביומיום.

4 חודשים לפני שהגיע אלי לקליניקה החל לסבול מכאבים באזור הקיבה, צרבת חוזרת ונשנית, בחילות וחוסר תאבון. נשלח על ידי רופא גסטרו לבדיקת צואה בה נמצאה חיידק הליקובקטר פילורי. אופיר נטל אנטיביוטיקה למשך 7 ימים בהמלצת הרופא ואז החלה החמרה בתסמינים. לאחר מכן קבל סבב נוסף של סבב משולש של אנטיביוטיקות למשך 14 ימים נוספים בשילוב פרוביוטיקה. לפני כשבוע ביצע בדיקת גסטרוסקופיה שיצאה נקייה וגם החיידק נמצא שלילי.

אופיר הגיע לקליניקה כאשר עדיין סובל מגיהוקים, שיהוקים, גזים וכן בטן נפוחה. התסמינים מופיעים לרוב במהלך היום, כשבשעות הבוקר הכל תקין. הכאב באזור הקיבה קיים אך בצורה מוחלשת.

סובל מקור, ישן טוב- סביב 7 שעות רצופות, יציאות תקינות, שותה הרבה מים, ספורט עשה באופן קבוע עד שהופיעו הכאבים. סובל ברקע ממיגרנות עד כדי הקאות כבר שנים, וגם טעם מר בפה המלווה ביובש.

נוטל כדור 1 של נקסיום (סותר חומצה) למטרת טיפול בצרבת, פרוביוטיקה ושמן אורגנו.

במגע ניתן היה להרגיש רגישות גדולה באזור של הקיבה.

טיפול טבעי משולב: דיקור, תזונה וצמחי מרפא

הטיפול באופיר שילב דיקור לשחרור והקלה מידית של הבטן העליונה, תוספי תזונה שמטרתם בהמשך להחליף את כדורי הנקסיום, הפסקת נטילת פרוביוטיקה ושמן אורגנו ודגש משמעותי על שינויים בתזונה. הורדו מהתפריט מזונות המגרים את מערכת העיכול ומכניסים חום כמו מזון מטוגן, מעובד, חריף ועוד. שינוי משמעותי שמיד הביא להטבה היה הפחתה בקפה – עבר לשתות קפה 1 ביום בבוקר אך ורק על בטן מלאה. נוספו לתפריט חליטות המטיבות עם תפקודי הקיבה, שומנים חיוניים ומזונות המשקמים את ריריות מערכת העיכול כמו פאפאיה ומלפפון.

מעבר מאתגר לתזונה נכונה

אופיר עובד מחוץ לבית לכן הורגל לאכול בחוץ, דבר שהקשה עליו ליישם את השינויים בתחילת הטיפול. הוא קיבל ליווי שלי במהלך השבוע שעזר לו לבחור את המזון המתאים לו ביותר גם כאשר אכל מחוץ לבית עד שהורגל בעצמו לשינויים.

הטבה משמעותית תוך זמן קצר

כבר במפגש השני ניתן היה לראות הטבה משמעותית בתחושותיו של אופיר וגם במגע בבטן העליונה. מהרגע שהבחין בשינוי היה לו קל ליישם את הרגלי התזונה החדשים והיה זקוק פחות להתערבות מצידי.


לכל המאמרים >