תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

תרופות סבתא לכאב גרון: מטפלים בגרון בהצלחה במשך דורות

תרופות סבתא לכאבי גרון: כל הפתרונות הטבעיים שיעשו לכם טוב

כאבי גרון הם תופעה מעיקה ומטרידה שפוקדת רבים, בעיקר בימות החורף, אך לא רק. כאבי הגרון עשויים להיגרם בשל הימצאות חיידקים או וירוסים מעוררי מחלה בגרון, או בשל גירוי אחר כלשהו – אלרגנים באוויר, שימוש מאומץ במיתרי הקול, רגישות ודיבור או בכי ממושך וסיבות נוספות. כאבי גרון יכולים להופיע כגירוי, גירוד מעיק או תחושת צריבה בגרון, במקרה הקל. במקרים חמורים יותר קושי בבליעה תרופות סבתא, עשויה להתפתח תחושת דקירה, קשיים בבליעת רוק ומזון ותופעות לוואי נוספות כדוגמת חום וכאבים במקומות נוספים. אבל יש חדשות מעודדות, והן שקיימות אינספור תרופות סבתא לכאב גרון שכדאי לנסות.

מאחר שכאבי גרון עשויים לתקוף לפתע בכל שעה משעות היממה ויוצרים אי נוחות גדולה, מומלץ להיעזר בשיטות ביתיות פשוטות ומהירות, שמסייעות להקלה על הכאב, ועשויות להאיץ את תהליך הריפוי, אם מדובר בהתחלה של מחלה. הרפואה הסינית מציעה גם היא מזור – חיזוק של המערכת החיסונית ונטילת צמחי מרפא – על מנת לסייע בהחלמה ו/או למנוע חזרה של הכאבים.

 

לפרטים ויצירת קשר: 072-3360888

אבחון שורש הבעיה

כאב גרון מתמשך שאינו פוחת עם הזמן עלול להעיד על הימצאות חיידקים הדורשים טיפול, אולם כמובן שזהו לא התרחיש הייחודי. מרבית מחלות הגרון הן דווקא ויראליות, ובמקרים אלו הסימפטומים הם מינוריים יחסית, והמחלה חולפת בלא טיפול תרופתי. במקרים אלו – תרופות סבתא לדלקות גרון יכולות לסייע בהתמודדות עם הבעיה, להקל על הכאב ולקצר את משך ההחלמה.

סטרפטוקוקוס טיפול טבעי

חשוב לזכור תרופת סבתא לכאב גרון בצל ודבש שכ-10% מדלקות הגרון הן דלקות חיידקיות שנגרמות על ידי חיידקי סטרפטוקוק. כאשר מופיע כאב גרון חריף, חשוב ומומלץ ללכת לבדיקה רפואית, שבה נוטלים משטח גרון, לבירור האם זוהי דלקת חיידקית (לחלופין, יש גם ערכות ביתיות לזיהוי החיידק). כאשר המקור הוא חיידקי סיבוכים שונים, ועל כן חשוב לאבחן את את הבעיה ולטפל בה בהקדם. במקרה הזה תרופות הסבתא והטיפולים הטבעיים למיניהם עשויים להקל משמעותית על המצב, אם כי ייתכן שיהיה צורך בטיפול קונבנציונלי להשמדת החיידק.

תרופות סבתא לכאב גרון

כאבי גרון תרופות סבתא הן פשוטות, מיידיות וניתנות להכנה בכל בית. חשוב לציין שתרופות ביתיות אינן מתאימות לכל אדם, ובכל מקרה מומלץ להשתמש בהן במתינות ובאחריות. אם יש ספק, רצוי להיעזר בגורם רפואי מוסמך.

דלקת גרון טיפול טבעי

תרופות הסבתא המופיעות כאן עשויות לשמש לא רק למטרות טיפול בכאבי גרון, אלא גם למניעה שלהם. על כן ניתן להשתמש בהמלצות גם כאשר אין כאבי גרון.

  • דבש – דבש דבורים הוא מזון בעל סגולות אנטי בקטריאליות, וביכולתו להפחית מצבים דלקתיים. המרקם הדבשי מוסיף מעין שכבה דקיקה שמצפה את דפנות הגרון ומקלה מעט על פעולת הבליעה – כידוע, כאבי גרון מגיעים פעמים רבות עם קושי בבליעה (דיספגיה) . אתם יכולים לצרוך כפית דבש, או להוסיף אותו למאכלים אחרים שלכם.
  • שום – שום הוא צמח חזק מאד, בעל תכונות אנטיביוטיות שתורמות לחיזוק מערכת החיסון. הוא אינו מתאים לכל אדם, וכדאי להיזהר בצריכתו, במיוחד אם ידועות בעיות או מוכרת רגישות במערכת העיכול.
    מי שמחפשים תרופות סבתא לכאבי גרון, יכולים לרקוח לעצמם מרקחת אנטי-בקטריאלית שעשויה משתיים שלוש כפות דבש, חצי בצל ושתי שני שום מעוכות. ניתן להשרות את כל אלו יחד בצנצנת למשך מספר שעות, עד שהבצל והשום מגירים מנוזליהם אל תוך התערובת, ולאחר מכן לאכול כפית מן הדבש כל מספר שעות. מרקחת ביתית אחרת כוללת כף דבש, כף כורכום ושן שום כתושה. יש להכין מרקחת לפי מתכון זה, ולבלוע כל שעה-שעתיים. ניתן גם לאכול שום חי וגולמי.
  • תמיסת מי מלח – לא בטוח שזהו הפתרון הטעים ביותר שיש, אבל מזה דורות ידוע שהוא פשוט עובד. גרגור של תמיסת מי מלח יעילה בסילוק חיידקים שמצויים בגרון ובלוע. כמו כן, מי המלח יוצרים גירוי של ריריות הגרון, ותורמים להפרשה מוגברת של רוק, שמסייעת בהרחקת החיידקים ובהקלה על כאבי גרון. הכנת התמיסה פשוטה – מערבבים כפית מלח בחצי כוס מים חמים עד שהמלח נמס. מחכים שהתמיסה תתקרר מעט, וכשהיא חמימה, אך לא רותחת, לוגמים מעט, מגרגרים בגרון במשך כדקה ויורקים. ניתן לחזור על הפעולה מספר פעמים ברצף ומספר פעמים ביום.
  • מרק עוף – תמצאו במקרה של כאב גרון תרופה טבעית שעוברת כבר דורות שלמים, באינספור משפחות בישראל. בהקשר הנוכחי מרק עוף עשוי לסייע בהתמודדות עם כאבי גרון בכמה אופנים. לא חסרות סיבות: המרק חם, תורם להרטבת הגרון וממלא את הגוף בנוזלים.
  • חליטות צמחים – יש אנשים ששותים תה בעיקר כשהם חולים, ואפשר להבין מדוע. חליטות צמחים חמימות מסייעות להרגיע כאבי גרון וידועות כתרופות סבתא לכאב בגרון. חליטה מצמח הקמומיל עשויה להפחית או לעצור את הכאב, מאחר ולקמומיל יש איכות אנטי דלקתית, והוא עשיר בנוגדי חמצון. הקמומיל הוא בעל השפעה מרגיעה ומקלה על כאב, וניתן להוסיף לו גם כפית דבש, ולשתות מספר פעמים ביום.
    חליטת תה מצמח הלואיזה יכולה להקל גם כן, בעיקר במקרים שבהם מופיע כאב גרון קל. הלואיזה עשירה בנוגדי חמצון, ומומלץ לחלוט עלים טריים ולשתות את החליטה כשהיא חמימה.
  • לימון – חליטה מומלצת אחרת, שמהווה יופי של תרופה לכאב גרון, היא חליטת לימון. מיץ הלימון ידוע כעשיר בסגולות אנטי בקטריאליות. הוא עתיר בוויטמין C, שמחזק את המערכת החיסונית ומסייע לגוף להתגונן מפני הצטננות והתפתחות מחלות.
  • קינמון – תרופת סבתא בגרון שעשויה להקל ולהועיל במקרים של כאבי גרון ודלקות. ניתן להוסיף כאבקה למשקה חליטה חמים, או להכין ממנו משקה בשילוב עם דבש ולימון.
  • חומץ תפוחים – חומץ תפוחים יכול לסייע להקלת כאבי גרון בכמה אופנים. דרגת החומציות הגבוהה מסייעת בהשמדת חיידקים, כשבנוסף החומץ מסייע בשיכוך כאבים ובהעלמת הליחה.תרופות סבתא לכאב גרון

כאב גרון תרופות סבתא? יש גם מאכלים שעלולים להזיק

הכנסת מאכלים דוגמת אלו שהוזכרו מעלה לתפריט שלכם עשויה לשפר את מצבכם משמעותית, במיוחד אם תשנו את הרגלי התזונה בתקופה הרגישה הזו: למשל הכנסת כמה שיותר נוזלים לגוף (רצוי מים). שינויים באורח החיים עד שיעבור הכאב, דוגמת הקפדה על מנוחה, צפויים לתרום גם כן.

מן העבר השני של המשוואה, אסור לשכוח שלצד כל אותן תרופות סבתא לכאבי גרון יש כאלה שעלולים להחריף את הכאבים והתסמינים הנלווים. לכן חשוב לצמצם את צריכתם במקרה של כאבי ודלקות גרון. בעיקר מדובר כאן במאכלים או בשתייה שעלולים לגרום לגירוי בגרון, או לחלופין מאכלים קשים לבליעה: מאכלים מתובלים מדי, קרקרים, חטיפים יבשים, קפה, אלכוהול ועוד. מומלץ להימנע מהם ככל האפשר, או לכל הפחות לעקוב אחר ההשפעה שלהם על מצב הגרון שלכם.

כאבי גרון ודלקות גרון בראי הרפואה הסינית

טיפול בכאבי גרון ובדלקות גרון ברפואה סינית מתחיל בתשאול ובאבחון מעמיקים, לבירור המצב הרפואי, הרגשי ואורחות החיים של המטופל. כאבי גרון יכולים להופיע על רקע אלרגיות, חולשת מערכת חיסונית, רעלים שונים או חולשה גופנית ורגשית. הטיפול בכאב גרון מותאם באופן אישי לכל מטופל, וכולל בדרך כלל דיקור לחיזוק המערכת החיסונית, הקלה על מצבי אלרגיה והפחתת דלקתיות בגוף. נוסף על הדיקור ניתנות המלצות לנטילת צמחי מרפא שמסייעים גם באיזון ובהרגעה.

הרפואה הסינית תורמת לחיזוק ושיפור פעולת מערכות הגוף, ומסייעת במניעת מחלות חורף, בהן כאבי גרון ודלקות גרון. אם אתם חשים חולשה, כאב או בעלי נטייה להצטננויות או דלקת גרון – פנו אלי ואסייע לכם בחיזוק הגוף ובהתאמת טיפול מיטבי עבורכם.

שאלות חשובות

אילו תרופות סבתא לכאבי גרון קיימות?

תחת ההגדרה של תרופות סבתא לכאב גרון ניתן למנות בין השאר מרק עוף, דבש, שום, לימון, קינמון, חליטות צמחים ועוד. חשוב לא פחות להכיר את המאכלים שכדאי להימנע מהם במהלך כאב גרון – במיוחד מאכלים קשים לבליעה או כאלו המגרים את הגרון.

האם תרופות הסבתא מבוססות מבחינה מחקרית?

ברוב המקרים לא, אבל ממש לא בטוח שזה משנה. אלו הן "תרופות" שבחלקן הגדול עוברות מדור לדור במשך שנים, ושרבים יוכלו להעיד שהן שיפרו משמעותית את מצבם. ניתן לצרוך את המאכלים האלו במקביל לטיפולים אחרים בכאב גרון.

אילו פתרונות הרפואה הסינית מציעה לכאבי גרון?

לאחר תשאול ואבחנה, הרפואה הסינית עשויה להציע מכלול פתרונות לכאבי גרון: דיקור סיני המחזק את המערכת החיסונית ועשוי להפחית דלקות, צמחי מרפא, פורמולות טבעיות (חלקן ידועות בתור תרופות סבתא לכאב גרון), התאמות תזונתיות ועוד.

לפרטים ויצירת קשר: 072-3360888


לכל המאמרים >