תמונה של קקטוס עדין וצמחי מרפא

כאבי אוזניים תרופות סבתא – 5 דרכים להקלת הכאב

כאבי אוזניים הם מן הכאבים הנפוצים והשכיחים, ותלונות על כאבי אוזניים הן אחת מהסיבות העיקריות לפנייה לרופאי אף אוזן גרון. כאב אוזניים יכול להופיע בדרגות כאב שונות, ולמשך פרקי זמן קצרים או ממושכים.

תרופות סבתא לכאבי אוזניים הן תרופות ביתיות שניתן להכין וליישם באמצעים פשוטים. הן יכולות להרגיע ולהקל על הכאב, ובמקרים מסוימים – אפילו להעבירו. בכל מקרה של כאב אוזניים חריף ומתמשך, רצוי ומומלץ להגיע לאבחון ולטיפול רפואי. במקרים שבהם יש חום או חשד של דלקת אוזניים תרופות סבתא אינן פתרון מלא. הרפואה הסינית מסייעת לאתר את המקור לכאב אוזניים, ומעניקה טיפול מונע טבעי ויעיל במקרה של כאבים חוזרים.

לפרטים ויצירת קשר: 072-3360888

גורמים לכאבים באוזניים

ישנן סיבות אפשריות רבות לכאבי אוזניים. הנה כמה מהגורמים הבולטים:

 

  • דלקת אוזניים – זיהום מלווה בהפרשה בחלל האוזן התיכונה. דלקת אוזניים יכולה להיות ממקור ויראלי או חיידקי, ולעתים מופיעה לצד מחלות נשימה, אף וגרון אחרות.
  • ריפלוקסריפלוקס עלול לגרום מלבד התסמינים המוכרים של כאב בחזה ותחושת צריבה, גם לכאבי אוזניים ולסת, צרידות ותסמינים דמויי אסתמה.
  • סינוסיטיס – דלקת בריריות של מערות הפנים והאף (סינוסים), שמלווה בתסמינים של חום, עייפות, שיעול, כאב ראש ולחץ, כאב או תחושה של מלאות באוזניים.
  • צמיחת שיניים או נעילת לסתות – חלק מכאבי האוזניים נובעים מאזור הפה והלסת, ומופיעים במקרים של צמיחת שיניים אצל ילדים, זיהום בשורשי השן או תופעה של נעילה של הלסתות וחריקת שניים. נעילת לסתות עשויה להופיע על רקע של סטרס, ודיקור סיני מועיל מאד בפתרונה.
  • חדירת מים או חפץ כלשהו לאוזן – כניסה של חפץ זר או חדירת מים שלא התנקזו החוצה עלולות לגרום לנזק, פציעה או דלקת. במקרים של כניסת עצם זר, מומלץ לפנות לטיפול רפואי לשם הוצאתו.
  • רעש חזק, חבלה או טראומה – לאחר הישמע צליל חזק או שהות במקום רועש במיוחד, עלולים להופיע כאבי אוזניים. כך גם לאחר חבלה חיצונית באזור האוזן
    לחץ באוזניים בשל שינויי לחץ אוויר (עלייה למקום גבוה, ירידה למקום נמוך במהירות, טיסה).

תרופות סבתא לכאבי אוזניים

תרופות סבתא לדלקת באוזן – כשיש דלקת אוזניים, תרופות סבתא יכולות להקל מעט ולהוות טיפול ביתי ראשוני, שמומלץ ללוות בפנייה לבירור רפואי.

ניתן להקל באמצעות:

  • שמן זית – מחממים מעט שמן זית, בכמות של כף או שתיים. טובלים צמר גפן בשמן וסוחטים מספר טיפות אל תוך האוזן, כשאינו חם מדי. ניתן לסתום את האוזן בצמר גפן למשך מספר שעות. אין להשתמש בתרופת סבתא זו במקרה שבו יש הפרשות מהאוזן או חשד לקרע בעור התוף.
  • בצל – ניתן להשרות במעט שמן זית בצל חתוך או אבקת בצל, ולמרוח את המשרה בצדה החיצוני של האוזן. הבצל הוא בעל סגולות אנטיביוטיות שעשויות להקל. תרופת סבתא אחרת עושה שימוש בבצל ובשום כתושים ומעורבבים – את המשחה של השניים יש למרוח מחוץ לאוזן, וניתן לנגב אחרי כעשרים דקות בעזרת מגבת טבולה במים חמימים.
  • חימום של אזור האוזן – בעזרת מגבת חמימה, כרית חימום או בקבוק חם, אותם יש להניח על האוזן בשכיבה. החימום מסייע לאלחש את הכאב.
  • שמן לבנדר – ניתן לעסות את חלקה החיצוני של האוזן עם מספר טיפול מן השמן, שידוע בתכונותיו המרפאות והאנטי-דלקתיות.
  • ג'ינג'ר – צמח שמכיל נוגדי דלקת חזקים ומסייע בשיכוך טבעי של כאבים. ניתן לסחוט מעט מיץ משורש ג'ינג'ר, ולטפטף לאפרכסת או להשרות מעט שורש ג'ינג'ר מגורד בשמן זית, ולטפטף או למרוח. אין לטפטף במקרה של חשד לקרע בעור התוף.

 

טיפול טבעי בכאבי אוזניים על פי הרפואה הסינית

שימוש בתרופות סבתא לכאבי אוזניים יכול להיות יעיל במקרים קלים ובאירועים שאינם מתמשכים. הרפואה הסינית מציעה למי שסובלים מכאבי אוזניים טיפול טבעי, שמתחיל באבחון מקיף. מטרת האבחון להבין את שורשי הבעיה ואת המקור לכאב. במצבים של כאבים חוזרים, נגלה לעתים שמקור הכאב אינו באוזן עצמה, אלא בבעיה בריאותית אחרת, ברת טיפול, כדוגמת ריפלוקס. לאחר האבחון, נתאים טיפול שכולל דיקור סיני להנעת הדלקתיות והפחתת הכאב, צמחי מרפא (סופחי לחות או על פי הצורך שעולה באבחון), והמלצות תזונה מותאמות אישית.

אם אתם סובלים מכאבי אוזניים חוזרים ונשנים, גם אם ניסיתם תרופות סבתא לכאבי אוזניים וישנה הקלה מסוימת, מוזמנים לפנות עוד היום לאבחון, ואתאים לכם טיפול יעיל ומיטיב.

לפרטים ויצירת קשר: 072-3360888


לכל המאמרים >